1.600 Avansstudenten dupe van boete

In Punt05 blikken we vooruit op 2012. Het jaar van de Olympische Spelen in Londen en het EK voetbal in Polen en Oekraïne. Sneuvelt Oranje al in de poulefase zoals docent Jonathan van Melle beweert? Blijft Apple de trendsetter op het gebied van smartphones en tablets? Ondanks de financiële crisis zal de run op Apple-producten vanwege de vaste schare fans overeind blijven en zelfs groter worden’, voorspelt Bart Linders, student Communication & Multimedia Design (CMD) in Breda.

Langstudeerboete

2012 is ook het jaar dat de strengere maatregelen vanuit de overheid met betrekking tot studeren van kracht worden zoals de langstudeerboete  ‘Ik heb begrip voor deze regeling’, zegt Frank Buitenhuis van de studentenadministratie van Avans. ‘Maar onder een tweetal voorwaarden: er zou voor de zittende studenten een overgangsregeling getroffen moeten worden. Daarnaast zou deze boete alleen voor nieuwe studenten moeten gelden.’

Februari-instroom

In de nieuwe krant ook een onderzoek naar nut en noodzaak van de februari-instroom. De Pabo en de Avans School of International Studies stoppen geheel of gedeeltelijk met dit instapmoment halverwege het collegejaar. ‘Het februarimoment wordt weliswaar een stuk minder belangrijk voor mbo’ers, maar in de toekomst waarschijnlijk des te belangrijker voor studieswitchers’, meent Frans Janssen, instroomcoördinator van de Academie voor Marketing in Den Bosch.

TBS

Verder vind je in Punt05 een achtergrondverhaal over werken met TBS-ers, lees je over Bossche ICT-studenten die een game over Breda hebben gemaakt en stellen we een nieuwe columnist voor: student Lieve Snijders.

Punt05 ligt vanaf vandaag overal in de bakken en is hier digitaal te lezen. [AR]