Beste dj aller tijden in Mezz

Magie

Beeld, geluid en literatuur worden vertaald tijdens de Cultuurnacht in een mix van voorstellingen en exposities. Lichtshows, je dag op een andere manier beleven, toekijken terwijl kunst wordt gemaakt, muziekvoorstellingen: alles draait deze nacht om magie. Soms met een tikkeltje spiritualiteit. In het pand van uitgeverij De Geus kun je bijvoorbeeld kennis maken met diverse 'middelen' die een brug slaan tussen het zichtbare en het onzichtbare zoals tarotkaarten, energetische numerologie, magnetiseren en healing.

In Feito Com Amor’s winkel maakt illustrator Lieke van der Vorst (Liekeland) ter plekke illustraties, geïnspireerd door de Cultuurnacht. Ook muziek ontbreekt niet, je kunt in Lokaal 01 een reis maken en de dag opnieuw beleven. De muziekvoorstelling 'sex. sleep. eat. drink. dream.' van collectief DRaP neemt de bezoeker mee langs alle vanzelfsprekende bezigheden die soms een ware beproeving kunnen zijn.

Mezz

Het Bredase poppodium Mezz transformeert tijdens de Cultuurnacht in een dance-tempel met een sensationeel optreden van verschillende dj's. Afgelopen jaar werd Tiësto uitgeroepen tot werelds beste dj aller tijden. De Bredanaar zal een set verzorgen in de Mezz. En hij heeft zijn Bredase vrienden meegenomen. Samen met Hardwell en R3HAB gaat het dak eraf.

Cultuurprijzen

Ook worden er tijdens deze nacht drie prijzen uitgereikt. Nieuw talent wordt beloond met de 'BoArte Aanmoedigingsprijs'. De 'Gemeente Breda Oeuvreprijs' gaat naar een kandidaat met een buitengewone prestatie en de 'Rabobank Cultuurprijs' is voor een maatschappelijke prestatie op cultureel gebied. Er wordt ook een publieksprijs uitgereikt, hier kun je je stem uitbrengen.

De Cultuurnacht Breda duurt van 19.00 tot 02.00 uur. De meeste voorstelling kun je de gehele nacht bezoeken, anderen worden een aantal keer getoond. Je kunt ook passe-partouts kopen. Normaal kosten deze 8 euro, op vertoon van je CJP of BredaPas 6 euro. Mezz is alleen toegankelijk als je beschikt over een speciaal toegangsbewijs. Alle informatie en het hele programma kan je vinden op de website van Cultuurnacht Breda.  [SD]