Bossche muzikaliteit op Avans

Het Prinses Christina Concours is bedoeld voor scholieren in het voortgezet onderwijs en jonge studenten van het conservatorium die tussen de 12 en 19 jaar zijn. Het doel is om jongeren in contact te laten komen met onder andere klassieke muziek.

Zeventig muzikanten

Meer dan zeventig jonge muzikanten doen op zaterdag 14 januari mee aan de voorrondes, waar acht winnaars uit zullen rollen. Deze acht jonge muzikanten staan op zondag 15 januari in de finale van Regio Zuid op Avans. Ze zullen allemaal een optreden van tien minuten geven. Het publiek mag stemmen voor de publieksprijs en ook de jury reikt prijzen uit.

Alle acht finalisten gaan door naar de finale in Den Haag, die op zondag 15 april wordt gehouden. De andere finalisten die daar zullen zijn, komen uit de regio Groningen, Enschede, Haarlem, Maastricht en Rotterdam.

Reserveren

De finale van Regio Zuid vindt plaats op zondagavond 15 januari op Avans in Den Bosch. Het begint om 19.00 uur. Kaarten kun je reserveren via (070) 338 21 51. Vermeld even dat je van Avans bent. Wanneer je dan je studenten- of medewerkerpas laat zien aan de kassa, hoef je maar 2,50 euro te betalen. Belangstellenden die niet van Avans zijn, betalen 14 euro.

Je kunt ook bij de voorrondes op zaterdag zijn; die vinden ook op Avans plaats. De voorrondes zijn gratis en beginnen rond 10.00 uur. ’s Avonds is er een Masterclass voor pianisten, zangers en ensembles door Rudolf Jansen. Die begint om 19.30 uur en is ook gratis. [MvdB]