Kunstacademie open voor jong talent

Ben je tussen de 12 en 15 jaar oud en zijn de kunstvakken op de basisschool en op de middelbare school altijd al jouw passie geweest? Ga dan naar de Academie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost (AKV|St. Joost) voor de nieuwe cursus voor jong talent. Vanaf zaterdag 4 februari begint de Bredase academie van Avans met een speciale zaterdagcursus voor kinderen met een passie voor kunst.

Niet zomaar een hobby

De cursus YOUNG@Joost geeft kinderen de kans hun talent te tonen in de inspirerende ateliers. ‘Met deze cursus kunnen ze hun talent ontwikkelen in een professionele omgeving’, zegt docent Rob Schouten. ‘Voor kinderen van tussen de 12 en 15 jaar oud is dat tot nu toe namelijk alleen nog maar mogelijk via een hobby. We willen laten zien dat ze van hun talent een beroep kunnen maken. Er zijn opleidingen voor.’

Docenten van de Zaterdagacademie en studenten van AKV|St.Joost verzorgen van 13.00 uur tot 15.30 uur de lessen. Naast teken- en schilderworkshops krijg je ook les in onder andere fotografie, ruimtelijk ontwerpen en illustratie/animatietechnieken. De cursus kost 125 euro, maar dan heb je ook genoeg materialen om mee te werken.

Om mee te kunnen doen, wil de academie dat er eerst een gesprek met jou en je ouders wordt gevoerd. Er wordt dan gekeken waar je goed in bent. AKV|St. Joost roept daarom op om je kunstwerken vanaf nu goed te bewaren zodat je ze in het gesprek kunt laten zien. [HS]