Tien voor scriptie over PVV

Naar aanleiding van het boekje De Eeuwige Terugkeer van het Fascisme van Rob Riemen maakte de student een analyse van de PVV van Geert Wilders, zo meldt Univers.

Wat is fascisme?

Wat is eigenlijk fascisme? Is er inderdaad een terugkeer van het fascisme? En zijn Geert Wilders en zijn beweging het prototype van hedendaags fascisme? Op basis van het werk van historicus Robert O. Paxton over hoe het fascisme werkt, en na bestudering van de werken van onder andere Geert Wilders en Martin Bosma, concludeert de student dat we in Nederland inderdaad te maken hebben met een fascistische partij in een gevorderd stadium: de PVV.

De scriptie, die nog niet online te lezen is, valt niet bij iedereen in goede aarde. Vooral op de site van het Brabants Dagblad wordt er flink geageerd tegen 'de linkse UvT'. [AR]

UPDATE:

Inmiddels staat de desbetreffende scriptie online. Deze is hier te lezen.  Ook heeft Geert Wilders gereageerd via Twitter: 'Op de KU in T zijn ze allemaal Stapel.'