TU Delft vergoedde vakantiehuis decaan

Het verblijf in de VS stond te boek als een sabbatical, waardoor Waas de kosten kon declareren. De reis viel precies in de zomervakantie: van 25 juli tot 29 augustus 2008. Dit meldde universiteitskrant Delta gisteren op grond van declaraties van Waas, die bijvoorbeeld ook 5.451 euro aan taxiritten in Nederland vergoed kreeg. Soms werd niet hijzelf, maar zijn vrouw vervoerd.

Binnen de afspraken

Alle vergoedingen vallen binnen de afspraken, heeft het college van bestuur al laten weten. Er zou met Waas zijn overeengekomen dat deze zijn werkelijk gemaakte kosten kon declareren.

In de ondernemingsraad en de studentenraad van de TU is onrust ontstaan. Ze willen dat het college van bestuur duidelijk maakt welke declaratienormen er in Delft gelden en of er nog meer werknemers zijn die daar niet onder vallen.

Waas heeft zijn functie deze week neergelegd. Staatssecretaris Zijlstra heeft een onderzoek aangekondigd. [BB/HOP]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

TU Delft: 100.000 euro aan dienstreizen 25-01-2012