Voorronde SpinAwards op Avans

Het initiatief voor het organiseren van de voorronde voor de regio Zuid-Nederland komt van de vorig studiejaar gestarte opleiding Communication en Multimedia Design in Den Bosch. Uit die hoek kunnen we meteen ook de meeste inzendingen verwachten. Bij de SpinAwards wordt jong talent namelijk uitgedaagd om hun beste digitale communicatiewerk in te zenden. Maar ook studenten van communicatie-, nieuwe media-, design- of informaticaopleidingen kunnen meedingen.

Afstudeerproject

Het is overigens niet verplicht om voor de inzendingsdeadline van 31 januari nog snel met een briljant idee op de proppen te komen. Het digitale meesterwerk kan ook het resultaat zijn van een minor, een stage of een afstudeerproject dat je al achter de rug hebt. Wie zich bij de beste talenten schaart tijdens de voorronde kan zich 8 maart opmaken voor de Jong Talent Finaledag. De winnaar gaat er vandoor met de zilveren SpinAward.

Dat Avans en de SpinAwards een gelukkige combinatie is, bewezen drie studenten van de Bredase kunstacademie in 2009. Met een campagne over sporticonen, die ze voor hulporganisatie Right to Play in elkaar draaiden, wonnen ze in de categorie voor ‘Beste jong talent’.

Meedoen?

De voorronde van regio Zuid-Nederland vindt plaats op vrijdag 10 februari in het Atrium van Avans Hogeschool in Den Bosch. Meedoen? Stuur je digitale werk dan voor 31 januari 2012 op via het inschrijfformulier op www.spinawards.nl/jongtalent. [CT]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Prijs voor studenten St. Joost uitgelekt 30-4-2012