‘Grootse toekomst voor Associate degree’

De Volkskrant plaatste gisteren een artikel waarin enkele Bredase studenten van de Associate degree Management in de Zorg spreken over hun keuze voor een opleiding tussen mbo en hbo in.

15 procent

Staatssecretaris Zijlstra heeft de verwachting uitgesproken dat  15 procent van de studenten in 2020  een Associate degree volgen, tegen de huidige 1 procent nu. Van Kalmthout denkt dat percentage te hoog gegrepen is. ‘Het aantal kan zeker stijgen, want het AD is nu te onbekend’, zegt hij in de krant.

‘Bovendien sluit zo’n tweejarige hbo-opleiding aan bij een behoefte die studenten hebben’, zo vertelt hij. ‘Soms lukt het mbo’ers niet direct door te studeren aan het hbo. Een paar jaar later, als ze hebben gewerkt en een stap in hun carrière willen maken, kan het veel beter gaan. Vergeet niet: het brein is op je achttiende nog lang niet uitontwikkeld’, besluit van Kalmthout.

Avans

Avans biedt de volgende Associate degrees aan: Accountancy, Marketing Management, Management in de Zorg en Chemische Technologie in Breda, Small Business en Retail Management, Human Resource Management, Bedrijfskunde , Informatica en Financiële Dienstverlening in Den Bosch en Bouwtechnische Bedrijfskunde in Tilburg. [AR]