Snoeihard afscheid na 30 jaar bij Avans

Het is een beetje raar om in de expo-ruimte van Avans in Tilburg een heus podium te zien met een drumstel en aan beide kanten grote versterkers. Als Gods Monkey om 13.00 uur aftrapt, stromen studenten en medewerkers langzaam richting de eerste verdieping om te kijken waar alle ‘herrie’ vandaan komt.

Gratis bier

Iedereen wordt getrakteerd op snacks en men gaat rond met broodjes hamburgers. Ook bier, wijn en fris is voor iedereen beschikbaar. Veel studenten maken hier gebruik van en al snel gaat het op Twitter rond dat er bij Avans gratis bier te krijgen is.

‘We hebben allebei meer dan dertig jaar voor Avans of de voorgangers gewerkt en wilden eens op een andere manier afscheid nemen’, licht inmiddels oud-docent Bart Coolen toe. En waarom hebben hij en mede-organisator Wim Vink juist gekozen voor Gods Monkey? ‘Die keuze ligt voor de hand: mijn zoon speelt basgitaar in de band.’

Lawaai

Niet alle studenten en medewerkers zijn gecharmeerd van de actie, sommige mailen zelfs naar de Puntredactie met de melding dat ze dit eigenlijk niet vinden kunnen. ‘Ik vind het best dat docenten op een leuke wijze afscheid willen nemen, maar ik kan niet werken in dit lawaai en ga naar huis’, schrijft er een.

Na het een uur durende optreden wordt door het management van de Academie voor Bouw & Infra nog even kort stil gestaan bij de verdiensten van beide docenten voor Avans en maakt Carla Faassen van de gelegenheid gebruik om afscheid te nemen van academiedirecteur Peter Hollants die vanaf maart aan de slag gaat bij de Academie voor Marketing in Den Bosch.  [AR]