Tilburgse studenten vangen inbrekers

Rond 02.30 uur kwam er bij de politie in Tilburg een inbraakmelding binnen vanuit een horecagelegenheid in de Thomas Van Aquinostraat. Studenten die boven de zaak wonen, hoorden het inbraakalarm afgaan en zagen dat de voordeur was opengebroken. Gezamenlijk gingen ze poolshoogte nemen en zagen kans om de opengebroken deur dicht te gooien. Daarbij sloten ze twee inbrekers in.

Ondertussen was de politie gearriveerde en zijn twee inbrekers meteen ingerekend. Een van hen probeerde nog te ontkomen, maar werd gegrepen door een politiehond.

Hazenpad

Twee andere verdachten hadden ondertussen kans gezien om op een andere manier het hazenpad te kiezen, zo is te lezen op de website van de politie. Zij gingen er vandoor in een auto en werden even verderop in de Wandelboslaan tot stoppen gedwongen. De bestuurder van de auto had bij zijn arrestatie een busje traangas in zijn zak zitten.

Alle vier de inbrekers zijn afkomstig uit Tilburg. Het viertal is in voorlopige hechtenis gesteld. De vluchtauto is door de politie in beslag genomen. [AR]