Twee relatiegeschenken voor Avans200

Voetafdruk

Eerstejaarsstudent Ruimtelijk Ontwerp in Breda Maarten van Orsouw ontwierp een zogenaamde ‘voetafdruk’ van Avans, in de vorm van twee schaaltjes die dicht tegen elkaar aanstaan en zo de hiel en de bal van een voet vormen. Timo van Grinsven, vierdejaars Autonome Beeldende Kunst in Den Bosch, maakte een prototype broche van een arm met een knots.

Dertig ontwerpen werden er ingestuurd voor de ontwerpwedstrijd die de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost had uitgeschreven voor al haar studenten. Een jury, onder voorzitterschap van kunstdirecteur Femke den Boer, koos enkele weken geleden uit alle inzendingen al een short list van drie potentiële winnaars. De jury was onder de indruk van het hoge niveau van de ontwerpen.

Lamp

Uit die short list zijn nu dus twee winnaars gekozen. De tweede prijs van 500 euro is voor eerstejaars Ruimtelijk Ontwerp Sander Trávnicek. Hij won de prijs voor zijn ontwerp van een lamp die, hoewel de jury het ontwerp heel mooi vond, niet goed in keramiek uitgevoerd kan worden en dat was wel een voorwaarde. De derde prijs van 250 euro is komen te vervallen.

Van beide winnende ontwerpen, de broche en de schaaltjes, zullen de komende tijd 200 stuks worden gefabriceerd door keramisch productiebedrijf Cor Unum in Den Bosch. [LJ]

Lees meer over Avans200 in ons speciale dossier .