Academies strooien weer met iPads

Zo verloot de Bredase Academie voor Gezondheidszorg twee iPads onder haar studenten. Ook de Avans School of International Studies in Breda heeft twee iPads in de aanbieding en doneert bovendien pér ingevulde enquête 1 euro aan een nog nader te bepalen goed doel.

De Pabo heeft óók een iPad te winnen en bovendien tien cadeaubonnen van 20 euro per stuk voor bijvoorbeeld de Hema, Douglas of de H&M. De Juridische Hogeschool (JHS) geeft tweemaal een boodschappenpakket ter waarde van 50 euro en tweemaal een nieuwe wettenbundel voor het volgende studiejaar weg.

Bij de Bredase Academie voor ICT en Business gingen leden van studievereniging BIOS de klassen langs met worstenbrood om medestudenten warm te maken voor de NSE.

Driehonderd bonnen

De NSE is hét grootschalige onderzoek naar de kwaliteit van Nederlandse hogescholen en universiteiten waarbij de mening van de studenten centraal staat. De NSE vormt onder andere de basis voor de Keuzegids. Landelijk worden er ook prijzen verloot. Zo maken deelnemende studenten kans op tien iPads en maar liefst driehonderd cadeaubonnen van bol.com.

De respons op Avans ligt momenteel op 13 procent. De studenten van de Academie voor Algemeen en Financieel Management (AAFM) in Breda zijn tot nu toe het fanatiekst: vorige week had 26,7 procent de NSE ingevuld. Maar de JHS volgt op de voet: daar vulde 24,1 procent de vragenlijst in.

Werkplekken

Dus ben je zeer te spreken over je docenten? Of vind je juist dat er te weinig werkplekken zijn in de Avansgebouwen? En hoeveel uren besteed jij wekelijks aan je studie? Tot en met 6 april kun je nog je mening geven over onder andere opleiding, lesroosters en de faciliteiten bij Avans. Kijk in je mail voor de toegang tot de enquête of klik hier. [LJ]