Avansstudent speelt in Feuten

Zelfverzekerd

De rol lijkt de derdejaars Commerciële Economie in Breda op het lijf geschreven. Hij is lid, en voorzitter geweest, van de Bredase studentenvereniging Phileas Fogg. 'Ik had natuurlijk veel affiniteit met de serie. Voor het tweede seizoen zochten ze figuranten', zegt hij in een interview met BN DeStem.

Feuten gaat over het leven van studentenverenigingsleden. Wozniak speelt een lid van de groencommissie. Doel van deze commissie: feuten – nieuwe leden –  het zo moeilijk mogelijk maken tijdens de ontgroening. Daar zouden ze sterk en zelfverzekerd van worden.

Werkelijkheid

De serie geeft volgens Wozniak een goed beeld van de werkelijkheid: 'Er is veel confrontatie en onderlinge strijd. Je moet jezelf, vooral tijdens het eerste jaar, keer op keer bewijzen. In de sociëteit wordt vaak gediscussieerd en daar leer je van. Het is goed voor je persoonlijke ontwikkeling, je wordt er inhoudelijk sterk van.'

Feuten wordt iedere maandagavond bij BNN uitgezonden. [SD]