Extra stageplekken voor rechtenstudenten

Kans op een baan

De bedrijven werken samen om zo de opleiding en de kans op een baan voor studenten te verbeteren. Door de stage goed te doorlopen, is het makkelijker om in het bedrijf te worden aangenomen. Stichting Achmea Rechtsbijstand heeft de stagiaires voor het uitkiezen.

De samenwerking is niet helemaal nieuw. De Juridische Hogeschool en Achmea  hebben namelijk samen de minor Juridisch advies opgezet. Studenten werken daar met echte casussen en nemen intern een kijkje in het bedrijfsleven.

Praktijkervaring

Naast de minor en extra stageplekken gaan de bedrijven elkaar op nog meer manieren helpen. Zo kunnen docenten van de JHS een bedrijfsstage lopen om ervaring op te doen in het werkveld. Deze praktijkervaring kan gebruikt worden in de lessen.

Verder gaat de JHS themabijeenkomsten voor medewerkers van Achmea organiseren. Zij kunnen bijvoorbeeld leren hoe juridische taal omgezet kan worden in begrijpelijk en leesbaar Nederlands. [JP]