Leidinggeven vraagt om ‘dwarsdenken’

Vastgeroest

In samenwerking met de Brabants Zeeuwse Werkgeversvereniging (BZW), de Nederlandse Vereniging Personeelsmanagement & Organisatieontwikkeling (NVP) en landelijke arbodienst 365 kaart Avans deze thematiek aan.

Tijdens de bijeenkomst ‘Dwarsdenken werkt, nieuwe vormen van organiseren en HRM’, wordt aandacht besteed aan vastgeroeste, traditionele structuren en modellen. We zitten vaak vast in ‘oud denken’, ook als het gaat om de manier waarop organisaties worden aangestuurd. Twee begrippen staan centraal: vertrouwen en verantwoordelijkheid.

Sprekers

Willem de Lange, Avanslector Human Recource Management (HRM), leidt de middag in. Ook Jaap Peters, organisatieadviseur bij DeLimes en bekend van het boek De intensieve menshouderij, en hoogleraar Strategisch Human Resource Management van de Universiteit Utrecht zullen deze middag spreken.

Daarnaast komen vanaf 17.30 uur praktijkverhalen uit diverse sectoren aan bod. Verscheidene organisaties brengen ‘eigentijdse’ vormen van organiseren, werken en personeelsmanagement al in de praktijk. Geïnteresseerden kunnen twee van de zes praktijkverhalen bijwonen.

Het symposium vindt plaats op donderdag 22 maart vanaf 15.30 uur aan de Hogeschoollaan in Breda en is vooral bedoeld voor HR professionals, algemeen managers en lijnmanagers. Deelname is als relatie van Avans, 365 en als lid van BWZ of NVP gratis. Klik hier voor meer informatie en om je aan te melden. [SD]