Terug naar overzicht

‘Meer maatschappelijke relevantie’

Wat deed je bij Fortis?

‘Ik had voornamelijk functies in marketing management. In zeven jaar tijd is er veel veranderd bij de bank, dus had ik ook verschillende functies. Ik heb veel ervaring op gedaan in veranderingsmanagement. Uiteindelijk heb ik me gespecialiseerd in organisatieontwikkeling.’

Maar geld maakt niet gelukkig?

‘In 2003 ben ik overgestapt naar het onderwijsadvies, in 2008 naar het hoger onderwijs. Ik vind het leuk om incidenteel voor de klas te staan en studenten te begeleiden. Daarnaast was ik op zoek naar meer maatschappelijke relevantie, meer dan enkel als doel winst maken. En in het onderwijs draag je bij aan de ontwikkeling van jonge mensen. Een hele verantwoordelijkheid want zij vormen over tien jaar de basis van onze maatschappij.’

Van de Hogeschool van Amsterdam naar Avans…

‘In principe een vergelijkbare functie. Wat me vooral aantrok bij Avans was de platte organisatie. Geen beleidsstukken en vergaderzalen meer. Althans, soms dan. Die laagdrempeligheid spreekt me aan, direct contact met docenten en studenten. Dan kan je ook beter problemen signaleren en aanpakken.’

Wat is jouw toevoeging in de directie van AAFM?

‘Ik ben al vijftien jaar manager en altijd econoom gebleven. Managen doe je met gezond boeren verstand. Vaak moet je een beslissing nemen tussen twee kwaden. De kunst is om zo transparant mogelijk uit te leggen waarom jij een bepaalde keuze de beste vindt. Daar kan ik vrij goed een balans in vinden.’ [SD]

Punt. Of had jij nog wat?

Meer lezen?