Minor: samenwerken met ondernemers

‘Onder andere de combinatie van het multi- en interdisciplinair werken, maakt de minor zo bijzonder’, zegt Marlies van Hal, medewerker van het AOC. De vraagstukken hierin komen uit de beroepspraktijk of kunnen door studenten zelf worden ingebracht. Ze zijn beroepsrelevant en maatschappelijk actueel in de context van ondernemen.

Toegevoegde waarde

Gedurende het programma wordt er gewerkt aan analytische vaardigheden en onderzoeksvaardigheden. Ook gaat de student aan de slag met een aantal belangrijke stappen uit de consultancy, zoals het voeren van een intakegesprek en het maken van een diagnose en matching. Het is belangrijk dat de studenten adviezen aanleveren die van toegevoegde waarde zijn voor het bedrijf.

In september gaat de minor weer van start. Studenten van Avans en andere hogescholen kunnen zich aanmelden, mits ze hun propedeuse, stages en drie vierde van hun studiepunten hebben gehaald. De deelnemers werken één vaste dag in de week op het AOC en werken daarnaast samen met studenten en docenten online in een eigen virtuele community.

Stuur voor aanmelding vóór 15 juni een mail naar mja.vanhal@avans.nl. Kijk voor meer informatie op deze site. [JP]