Onderzoek naar aansluiting arbeidsmarkt MKB

Aansluiting

Het onderzoek komt op verzoek van het College van Bestuur, de Sociaal-Economische Raad Brabant en de Brabants-Zeeuwse Werkgeversvereniging. De organisaties willen een ‘perfect’ functionerende arbeidsmarkt en daarvoor wordt er ook naar opleidingen gekeken.

Er wordt onderzocht hoe het begrip ondernemerschap in de P&A-studies verder vorm kan worden gegeven, of de studies en het MKB genoeg op elkaar aansluiten en hoe deze eventueel dichter bij elkaar kunnen worden gebracht.

Afstudeeropdracht

‘Het zou namelijk zomaar kunnen dat de opleidingen teveel gericht zijn op grotere bedrijven’, zegt Jolanda van Bentum, begeleidster van het onderzoek. Door stages en afstudeeropdrachten aan te passen, kan er wellicht een betere aansluiting komen. Het is aan de student om daar achter te komen, door onder andere in de praktijk bij mkb’ers onderzoek te doen.

Derde- en vierdejaars P&A-studenten moeten als student-assistent gedurende vier maanden op zoek gaan naar antwoorden. Je werkt vier uur in de week en krijgt ervoor betaald. Het is ook mogelijk om het als afstudeeropdracht te doen. Bij interesse of voor meer informatie, mail naar ondernemerscentrum@avans.nl. [JP]

In Punt 06 , verschenen op 16 februari, kun je meer lezen over het AOC.