AKV-studenten ontwerpen sandwichbox KLM

De KLM gaf, samen met cateraar Qizini, aan studenten van AKV|St. Joost de opdracht om ontwerpen te maken voor een nieuwe sandwichverpakking. Silvie Buenen, Agnes Loonstra, Saskia Rasink, Tom van der Pijl en Anne Denissen maakten de vijf beste ontwerpen.

Koeien en bakfietsen

Stuk voor stuk bedachten zij een opvallende sandwichverpakking die te maken heeft met de Nederlandse volksaard, zoals de opdracht was. Koeien, (bak)fietsen, de driekleur van de Nederlandse vlag, windmolens: alles komt voorbij. Maar ook de multiculturele samenleving en reislustigheid horen volgens de kunststudenten bij Nederland.

Op Facebook heeft de KLM alle vijf de ontwerpen naast elkaar gezet. Mensen kunnen reageren welk ontwerp zij het mooiste vinden. Op basis van deze stemmen worden op 26 april drie van de vijf kunststudenten aangewezen als winnaars. Hun ontwerpen zullen in productie genomen worden door Qizini. Naast deze eer winnen zij ook een stedentrip voor twee personen… met KLM. [LJ]