Bands en dj’s strijden om plaats op HBO Intro Festival

Op dinsdag 15 mei gaan verschillende DJ’s met elkaar de strijd aan in Miller Time, Breda. Onder hen de volgende drie Avansstudenten: Jay Hardway (oftewel Jobke Heiblom, vierdejaarsstudent Management, Economie en Recht in Den Bosch), Dr. Papasov (Sam Renders, student Advanced Business Creation in Den Bosch) en Cyrus the Virus (student Bedrijfskundige Informatica in Breda).

Op dinsdag 22 mei vindt vervolgens de Battle of the Bands plaats in de Mezz in Breda. Ook daar doen een aantal Avansstudenten met hun band aan mee. Blackhill Bandits is een folkrockband met maar liefst drie Bredase studenten Communication en Multimedia Design (CMD): Tristan van der Laan, Tinus Kardolus en Sebastian Mol. De Nederlandse Flogging Molly lijkt een feit.

Een oude bekende is Stout!.  Deze band, die bestaat uit leden van de Tilburgse studentenvereniging Totus, deed vorig jaar ook al mee aan de Punt/HBO Intro Battle of the Bands en werd toen tweede. Vooral hun covers van The Kings Of Leon werden goed ontvangen door het publiek. Wellicht dat Stout! dit jaar wel op het Bredase hoofdpodium gaat eindigen.

International Business and Management Studies-student Cher Werner doet mee met zijn band Jacuzzi . Deze band covert eigentijdse nummers op een poprock wijze.

Chasing Statues is de band van CMD-student Paul Elshout. Ook deze band deed vorig jaar al mee aan de Battle, maar wist toen de Bossche jury niet te overtuigen. Misschien dat het Bredase publiek meer enthousiasme toont voor de mix van electro en rock.

Zowel de Battle of the DJ’s als de Battle of the Bands is gratis te bezoeken. Houd de website van Punt in de gaten voor interviews met de optredende studenten en andere informatie. [AR]