Gametoernooi als ‘serious’ ontspanning

Wie hard werkt, verdient ontspanning. De afgelopen weken waren verschillende CMD-studenten betrokken bij het ontwikkelen van serious games voor het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Om van al dat digitale gezwoeg bij te komen, besloten de studenten de strijd met elkaar aan te binden in enkele, iets minder serieuze, games.

Strijdtoneel

OAS06 was voor enkele uren de natte droom van iedere gameliefhebber. Aan de linkerkant stond een rij Nintendo Wii’s, domein van het spel Mario Kart. Verderop vormde Call of Duty het strijdtoneel op de Playstation 3. En rechts was er een gigantisch scherm geplaatst om op de Xbox voetbalgame Fifa te kunnen spelen. Wie behoefte had aan nostalgie kon terecht op de Super Nintendo of de Gamecube.

Prijzengeld

Behalve eer stond er afgelopen donderdag ook geld op het spel. Wie zich had aangemeld voor een van de drie competities – Fifa, Call of Duty en Mario Kart – moest enkele euro’s aan inschrijfgeld aftikken. Het prijzengeld was bestemd voor de drie winnaars. ‘Dat maakt het wat spannender’, legt organisator Aäron Nasarany uit. ‘Maar dit gametoernooi is eigenlijk puur voor de fun.’  [CT]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Handen niet gewassen? Game over! 03-04-2012