Terug naar overzicht

ICT-problemen Avans op korte termijn opgelost

Ad Vogels, directeur van de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst (DIF), heeft een brief verstuurd aan de Avans Hogeschool Medezeggenschapsraad na klachten vanuit de raad over de ICT-systemen bij Avans.

Verwerken van data

‘Aan nagenoeg alle problemen ligt één fundamenteel probleem ten grondslag. Door de grote hoeveelheid projecten etc. is ons opslagsysteem (storage) veel eerder "volgelopen" wat tot gevolg heeft dat het verwerken van data (te) lang duurt. Een van de systemen dat instabiel is, is de LDAP-omgeving. Dat is de omgeving die toegang regelt tot alle systemen. Daardoor LIJKT het alsof zowel de mail, als Blackboard als Osiris haperen..’, staat in de brief.

DIF heeft het probleem aangekaart bij het College van Bestuur. Die heeft direct meegewerkt aan de financiering die nodig is om voor 2013 geplande investeringen meteen te doen.

Oude performance

‘Alle materialen zijn besteld en wij verwachten deze binnen 2 à 3 weken binnen te hebben. Tot die tijd doen wij ons uiterste best om de data zo optimaal mogelijk op de systemen op te slaan. Wij volgen het systeem en voeren acties uit als dat nodig blijkt. Ik hoop van ganser harte dat op korte termijn de problemen opgelost zijn en de oude performance hersteld is’, besluit Vogels.

Overigens is Blackboard ook direct te benaderen via bb.avans.nl . [AR]

Meer lezen?