Oranje AIB-lab officieel geopend

Om 16.00 uur stonden de medewerkers en studenten al voor het lokaal te wachten. Ze werden omringd door oranje ballonnen. Niemand kon naar binnen vanwege de lint in de deuropening. Het was aan academiedirecteur van AIB Petra Koenders om deze door te knippen. Binnen ontving iedereen champagne en stonden er hapjes klaar. Eindelijk kon iedereen de vernieuwde ruimte bekijken.

Specifieke software

‘De studenten hebben nu een eigen plek waar ze in groepjes of individueel aan projecten kunnen werken. De computers hebben specifieke software’, zegt managementassistent Monique van de Winkel. ‘In Xplora hebben de computers dat niet, dus is het voor de studenten van AIB handig dat ze hier aan hun opdrachten kunnen werken.’

Van de Winkel en de docenten Jolanda van Houten en Tolja van de Bilt waren verantwoordelijk voor de ruimte. Ze kozen voor oranje muren, omdat dat de kleur is van de academie. Ook is er een fotowand, hangen er nieuwe schilderijen en staan er nieuwe meubels.

iPad

Tijdens de opening werd een iPad weggegeven. Deze werd verloot onder AIB-studenten die deelnamen aan de Nationale Studenten Enquête (NSE). Sonny Power werd de gelukkige winnaar. Hij had veel concurrentie, omdat onder de AIB-studenten de meeste enquêtes in zijn gevuld. Studievereniging BIOS ging namelijk de klassen langs, om zo de medestudenten enthousiast te maken voor de NSE.

De opening eindigde buiten met het oplaten van de oranje ballonnen. [JP]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Goede respons NSE dankzij worstenbrood 02-04-2012