Terug naar overzicht

Sodexo: ‘Wij doen wat de klant vraagt’

Edwin den Ridder, accountmanager bij Sodexo, reageerde al eerder dat de door de AMR gestelde prijs van een kan koffie niet klopt. Sodexo rekent niet 16 euro maar 7,40 euro voor een kan koffie inclusief serviesgoed. ‘Ik wil best uitleggen waaruit die prijs bestaat. Dat is natuurlijk de koffie, maar ook het behandelen van de aanvraag. Daar komen bovendien de personeelskosten bij. Die koffie moet op een karretje gezet worden en naar het juiste lokaal gebracht. Dat kan om de hoek zijn maar bijvoorbeeld op de Hogeschoollaan kan dat ook ergens op de vijfde verdieping zijn. Na de vergadering moet alles weer opgehaald worden en het serviesgoed gewassen. Dat zit allemaal in die prijs.’

Duidelijker kan het niet

Den Ridder snapt dat het zonde is als er na een vergadering veel koffie of thee overblijft. ‘Maar wij doen wat de klant vraagt. Onze prijzen zijn bovendien transparant. Wij hebben daarover afspraken gemaakt met Avans. Iedereen die bestelt kan meteen zien hoeveel de bestelling kost. Duidelijker kan het niet.’ [AR]

Meer lezen?