Studenten niet lui en onverschillig

Cv-builders
‘Bestuurders van studentenorganisaties worden gezien als cv-builders die van borrel naar borrel gaan.’ Onterecht vindt Eline Peters, voorzitter van ASVA, belangenbehartiger van Amsterdamse studenten.  ‘Studentenorganisaties zijn een grote meerwaarde voor de universiteit, hogeschool en Amsterdam’, zegt ze in een persbericht.

Bart Jespers, student Management Economie en Recht en vice-voorzitter van studentenvereniging Phileas Fogg in Breda deelt deze mening. ‘We ondernemen veel meer dan alleen maar lomp zuipen.’ Volgens hem zijn het allemaal vastgeroeste vooroordelen. Als studentenverenigingslid zou je andere competenties ontwikkelen die toekomstperspectief bieden: ‘Zoals vergaderen, goede communicatie, sociale eigenschappen en netwerken.’

WAS
Studentbestuurders van studieverenigingen, medezeggenschapsraden en andere studentenorganisaties zijn maandag in Amsterdam van start gegaan met de Week van de Actieve Student (WAS). Van 2 tot en met 5 april wordt concreet gemaakt wat studentenorganisaties organiseren, zo willen ze het imago van de student verbeteren. ‘Weinig mensen weten precies wat die organisaties eigenlijk doen’, aldus Peters.

Op Actievestudent.nl kan je het programma voor de hele week terugvinden. [SD]

Lees in Punt08 het hele artikel waarin Bart Jespers een boekje opendoet over lid zijn van een studentenvereniging. Punt08 ligt vanaf 19 april in de bakken.