Weinig werkloosheid net-afgestudeerden Avans

Het Leer- en Innovatiecentrum van Avans heeft vorige week de resultaten naar buiten gebracht van een onderzoek in samenwerking met het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt naar de werksituatie van Avansstudenten die in het opleidingsjaar 2009-2010 zijn afgestudeerd.

Werkloosheidspercentage

Naast het werkloosheidspercentage zijn ook het percentage alumni dat werkt op eigen niveau en het percentage werkzaam binnen het eigen domein terug te vinden per opleiding van Avans.

De hoogst gemeten werkloosheid in 2011 was 12,1 procent bij CMD. Ook Chemie scoort op dit gebied hoog. Daar staan dan weer opleidingen als Accountancy, International Business and Languages en Chemische Technologie tegenover met een werkloosheidspercentage van 0 procent.

Tabel

Klik hier voor de tabel met alle Avansopleidingen. Meer informatie over deze werkloosheidscijfers en/of de HBO monitor is te verkrijgen bij Wil Kwinten (whm.kwinten@avans.nl) van het Leer- en Innocatiecentrum van Avans. [AR]