Boek oud-student Prentenboek van het jaar

Nederlandse jeugd-bibliothecarissen kozen Praagman’s boek uit het aanbod van prentenboeken die in 2011 verschenen. In totaal selecteerden zij tien titels voor peuters en kleuters. Deze boeken staan centraal tijdens De Nationale Voorleesdagen 2013, die worden gehouden van woensdag 23 januari tot en met zaterdag 2 februari. Doel van deze jaarlijkse campagne is het stimuleren van voorlezen aan kinderen die zelf nog niet kunnen lezen.

Mooie lapjes

In ‘Nog 100 nachtjes slapen’ kan Dorus niet wachten tot ze jarig is, dus maakt ze zelf een feestje. Haar moeder heeft gezegd dat ze lekker mag gaan knippen. Dus knipt ze mooie lapjes: uit het tafelkleed, uit de jurk aan de waslijn,  eigenlijk door de hele stad. [AR]