Bossche studenten netwerken zich gek

Goed doel

De studenten achter ‘I Love Socializing’ trappen woensdagmiddag om 15.45 uur als eerste af. Gastspreker Florian Luiken is binnen Avans het brein achter de actie ‘Rent A Talent’, waarbij studenten en medewerkers van de hogeschool worden ingezet in de maatschappij en daarmee geld inzamelen voor een goed doel. Luiken vertelt wat een dergelijke  maatschappelijke betrokkenheid bedrijven en studenten kan opleveren.

Angelique de Kruijff geeft vervolgens een presentatie over hoe studenten zichzelf het beste kunnen vermarkten. Ze doet dat vanuit haar werk als loopbaanbegeleider bij Fontys Hogescholen.

Speeddaten

Een dag later, zelfde tijd, start Avans Got Talent. De middag staat volgens de organisatie volledig in het teken van talent. Studenten krijgen de kans om hun kunsten te vertonen en zich te bewijzen tegenover de aanwezige bedrijven. Verder praat Martijn Snels van het internetbedrijf Pluscloud de studenten bij over het nieuwe werken.

Studenten die op het punt staan om te gaan solliciteren kunnen op het event bovendien hun CV laten checken. Spreker Hanno Driesser richt zich tot slot op Social Media. En hoe bedrijven of studenten deze online communicatiemiddelen kunnen inzetten.

Afstudeerplek

Beiden middagen zijn vooral bedoeld om derde- en vierdejaarsstudenten in contact te brengen met bedrijven. Met een beetje enthousiasme netwerken studenten zich naar een afstudeerplek of zelfs een baan. De aanwezige alumni die op het event rondlopen, zijn verder uitermate geschikt om raad te vragen over het leven na je studie.

Inschrijven voor I Love Socializing kan hier. Wie een bezoek wil brengen aan Avans Got Talent, kan zich via de Facebookpagina aanmelden. [CT]

Promo Avans Got Talent