College tour met filosoof Stine Jensen

Het idee voor de speciale les is afgeleid van het tv-programma Nova College Tour, gepresenteerd door Twan Huys. Daarin is steeds een bekend persoon te gast aan wie studenten vragen mogen stellen. ‘Dat leek me leuk om te doen’, vertelt Sven Graumans van het Talent Ontwikkelings Programma (TOP) van AGZ, ‘maar sprekers zijn vaak te duur voor zo’n kleine groep studenten. In een gesprek met Piet van Meer van de TOPClass van de Pabo kwam het idee terug. Nu organiseren we het samen.’

Twan Huys van Avans

De gast geeft steeds een uur college en daarna stelt lector Paul Delnooz (de Twan Huys van Avans) vragen en betrekt de zaal daarbij. Dit jaar heeft Bas Haring al college gegeven over filosofie, Robin van Galen (voormalig bondscoach van het dames waterpoloteam) over sport en coaching en Rob Oudkerk over politiek.

Docenten Graumans en Van Meer bedenken de thema’s en zoeken daar een gast bij. Stine Jensen, de gast van vanavond, praat over wat je op Twitter en Facebook zet. Een post kan onschuldig lijken, maar soms ineens ‘exploderen’.

De college tour is alleen toegankelijk voor TOP-studenten van Pabo en AGZ. [SW]