Forensisch experts bij Avans

Tijdens de voorjaarsbijeenkomst van de sectie Forensics verwelkomt de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu (ATGM) verschillende (internationale) deskundigen.

Sporenonderzoek

Zo wordt de keynote speaker van de dag Suzanne Bell, assistent-professor Forensic and Analytical Chemistry bij de universiteit van West Virginia, ingevlogen. Bell schreef verschillende boeken, ze werkte onder andere mee aan Forensic Chemistry (2008).

Ook andere deskundigen uit het werkveld zullen dieper ingaan op de ontwikkelingen op het gebied van sporenonderzoek; Anneke Koster (Hogeschool van Amsterdam), Alexander Lindenbergh (Nederlands Forensisch Instituut) en Wim van Duinkerken (technologie-onderneming Agilent).

Nieuwe prijs
Daarnaast presenteren de finalisten van de Forensic Bachelor Award, Arwin Ralf en Tineke Mink, hun bachelor-onderzoek. De winnaar van deze nieuwe prijs zal aan het einde van de middag bekend worden gemaakt, en mag 1.000 euro in ontvangst nemen.

Kijk voor meer informatie op de website van de KNCV. [SD]

In Punt09 deden wij verslag van het onderzoek van studenten Forensisch Laboratorium Onderzoek (FLO) op een ‘plaats delict’, deze krant ligt nu overal in de bakken en is hier digitaal te lezen.