Gratis wifi voor Tilburgse studenten

De gemeente heeft een gratis netwerk aangelegd waar studenten en medewerkers kunnen inloggen met gegevens van hun onderwijsinstelling. Dat betekent niet dat je gratis mobiel kunt internetten, het gaat om gemeentelijke informatie. Denk aan de digitale stadsgids van Tilburg (Tilburg City Guide), ook de bibliotheek of musea kunnen via deze weg informatie aanbieden.

Eerste binnenstad

In maart is gestart met het project, dat nu wordt het uitgebreid naar eduroam, een wereldwijde dienst van SURFnet waar studenten en medewerkers van hoger onderwijsinstellingen gebruik van kunnen maken.

Wethouder Joost Möller (ICT) laat via in persbericht van de gemeente weten de ontwikkeling door te gaan zetten: ‘Ik verwacht dat op korte termijn de gehele binnenstad wordt gedekt. Als gemeente zien we het aanbieden van deze dienst als een waardevolle bijdrage aan Tilburg als studentenstad.’ [SD]