Terug naar overzicht

Het Bavaria-jurkje krijgt concurrentie

Sixpacks

Twee jaar geleden was Olcay Gulsen van kledingmerk Supertrash nog het artistieke brein achter de Dutchy Dress die Bavaria in de aanloop naar het WK voetbal tussen de sixpacks in de schappen legde. Het gigantische succes van het Bavariajurkje kreeg een vervolg, al ging de biergigant dit jaar in zee met modetweeling Spijkers & Spijkers. Toch komt ook Gulsen met een EK-jurkje.

Het modieuze ontwerp van Olcay Gulsen was tot voor kort alleen verkrijgbaar voor wie een abonnement op tijdschrift Grazia nam. Maar het geheel oranje jurkje met één arm bloot, ligt vanaf vandaag ook in de schappen van Albert Heijn. De prijs? Tien euro. Evenveel dus als het nieuwe Bavaria-jurkje, alleen dan zonder de zes flesjes bier.

Kritisch

Voor veel vrouwen is de komst van Gulsens EK-jurkje een zegen. Toen Punt vorige maand met een V-Dress de gang op ging, waren de dames op Avans kritisch. ‘Het is jammer dat het jurkje niet getailleerd is en dat het van boven wat losjes zit’, zegt Raïssa van Heesewijk, student aan de opleiding International Business and Languages, in Punt09: ‘Het vorige Bavariajurkje accentueerde de vrouwelijke vormen meer.’

Benieuwd hoe het Bavariajurkje de dames (en een enkele man) staat? Lees het complete artikel in Punt09 die sinds vorige week in de bakken op Avans ligt. [CT]

Meer lezen?