Kunststudenten vragen om geld

Op de website voordekunst.nl roept een groep eindejaarsstudenten Beeldende Kunst op tot steun. Deze verzamelsite heeft projecten uit heel Nederland bij elkaar gezet: kunstenaars kunnen hun eigen project aanmelden, kunstliefhebbers kunnen kiezen welk project zij willen steunen. Pér project wordt op de website bijgehouden hoeveel procent van de benodigde financiering al rond is.

Tweeduizend euro

Vanaf 10 euro kunnen kunstliefhebbers de studenten van AKV|St. Joost steunen. Van het geld worden onder andere materialen aangeschaft. Elk jaar komen vele belangstellenden naar de eindexposities in Breda en Den Bosch. Niet alleen mensen uit het culturele veld, maar ook geïnteresseerde stadsbewoners komen (gratis) het eindwerk van een nieuwe generatie kunstenaars bewonderen.

De Beeldende Kunststudenten hopen nu dat deze, en andere, mensen wat willen bijdragen. In totaal proberen de studenten ruim 2.000 euro bij elkaar te sprokkelen. Het bedrag is overigens een aanvulling op wat de kunstacademie elk jaar ter beschikking heeft voor de eindexpo. ‘Dat bedrag is niet verlaagd. Deze studenten zijn ambitieus en willen, op eigen initiatief, hun eindexpo op een hoger plan tillen met wat extra geld’, licht woordvoerder Susan Wevers toe.

De eindexposities van AKV|St. Joost zijn dit jaar te bezichtigen van 30 juni tot en met 4 juli van 11.00 tot 17.00 uur, in Breda en Den Bosch. [LJ]