Marketingstudenten Avans de beste?

Avans neemt twee teams mee naar de Hanzehogeschool in Groningen, waar de wedstrijd dit jaar gehouden wordt. De studenten zijn geselecteerd op basis van de uitkomsten van een pre-casus. Ook is er gekeken naar de behaalde cijfers in het blok Strategisch Management en naar de gehouden presentaties. Daar kwamen tien studenten uit voort. Ze bereiden zich voor door relevante boeken, samenvattingen en artikelen te lezen.

Naamsbekendheid

De hbo-talentenprijs biedt Avans naamsbekendheid en de mogelijkheid om talenten en kennis te tonen. De deelnemende studenten komen in contact met diverse potentiële werkgevers. Er zijn 32 teams, die bestaan uit studenten Commerciële Economie, Commercieel Management, International Business and Languages en Small Business & Retail Management van verschillende hogescholen uit Nederland en Vlaanderen.

Per zes teams werken de studenten een marketingcasus uit, die afkomstig is uit het bedrijfsleven. Binnen vier uur moeten ze de uitkomsten presenteren. Het bedrijf dat de casus leverde kiest de beste ploeg uit. Deze gaat door naar de finale, waarin de winnaars opnieuw de oplossingen presenteren. Een professionele jury, afkomstig uit de marketingwereld, kiest uiteindelijk het beste Marketing hbo-team van Nederland en Vlaanderen. [JP]