Prijs voor onderzoek mobile marketing

Lovende woorden voor alle afgestudeerden komen uit de mond van Mike Gerrits, voorzitter van het Marketinggenootschap. Hij spreekt zijn bewondering en respect uit voor het feit dat de afgestudeerden naast een baan en soms zelfs gezin, zo’n goede prestaties leveren.

Tijdens de diploma-uitreiking werd ook de prijs uitgereikt voor de beste marketing thesis.

Onderzoek

Swildens deed onderzoek naar mogelijkheden van mobile marketing ten behoeve van Mercedes-Benz Financial Services Nederland B.V. (MBFS). De nieuwe lichting personenauto’s Next Generation Compact Cars is gericht op een jonge doelgroep die altijd online is. Swildens onderzocht of zij en al bestaande klanten behoefte hebben aan mobiele diensten. Ook zocht hij uit hoe Mercedes-Benz aan die behoefte kan voorzien.

Om de volgende redenen won Swildens de prijs: het is een actueel onderwerp met een hoge mate van relevantie. De thesis bevat een uitgebreid theoretisch kader en onderzoeksopzet. Bovendien heeft het een professionele opzet en uitwerking van de financiële onderbouwing.

Boekenkast

Swildens ontvangt het beeldje ‘In Stijl’, waarvoor hij al een speciaal plekje voor ogen heeft: in de boekenkast tussen de studieboeken.
Het is al de tweede master waarvoor hij zijn diploma haalt. ‘Ik wil altijd intellectueel bezig zijn en bijleren.’ Swildens is nu begonnen met het uitvoeren van de resultaten van het onderzoek. Hij geeft aan dat het mooie aan deze master is, dat je alles wat je leert gelijk toe kunt passen. ‘Ik heb er absoluut veel aan gehad. Door mijn medestudenten heb ik veel inspiratie opgedaan.’ [JP]