Racoon en Dio op 5 mei in Breda

Het Chasséveld is op deze eerste zaterdag van mei acht uur lang in de ban van het Vrijheidsfestival. Tussen 15.00 en 23.00 uur kun je gratis genieten van onder anderen Racoon, rapper Dio en het duo Jurk! oftewel Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven. Een van de dj’s die daarna voor vuurwerk mag zorgen is dutchstepper R3hab. De oud-Avansstudent uit Den Bosch (echte naam: Fadil El Ghoul) vergaarde nationale roem met zijn remixes van nummers van Jennifer Lopez, Lady Gaga en Katy Perry.

Avansstudenten

Behalve R3hab heeft het Vrijheidsfestival nog een kleine link met Avans. Om het muziekspektakel veiligheidstechnisch in goede banen te leiden, klopte de organisatie aan bij drie Avansstudenten van de opleiding Integrale Veiligheid. Ricardo Sauer, Angela Janse en Marc Rossel kwamen met een veiligheidsplan. Het trio zal ook tijdens het festival aanwezig zijn om te registreren of hun plan goed werkt.

De Grote Markt is op Bevrijdingsdag het decor voor de nostalgische kermis. Vergeet de flitsende en lawaaierige Break Dance of Booster. Thrillseekers moeten het doen met attracties uit grootmoeders tijd. Voor culinaire hoogstandjes kunnen bezoekers terecht op de Haven. Verwen de smaakpapillen met hapjes uit onder meer Turkije, Marokko, Suriname, Indonesië en Japan.

Urban City Race

Het programma vermeldt verder een Urban City Race in het Chassépark. De doorsnee Bredanaar kan daarbij ervaren hoe het is om als minder valide door de stad te wandelen. Deelnemers moeten bijvoorbeeld een uitgezet parcours geblinddoekt proberen af te leggen. Het Bredase Valkenbergpark fungeert tegelijkertijd als bioscoop. Liggend in het gras kun je genieten van films.

Kijk op breda5mei.nl voor meer informatie. [CT]