Sportief strijden tegen kanker

In mei 2011 reden 48 Avansmedewerkers van de Hogeschoollaan in Breda naar de Onderwijsboulevard in Den Bosch en daarna via Tilburg weer terug naar Breda. De eerste Tour d’Avans was een feit. Dit jaar wordt de succesvolle tocht herhaald met bijna het dubbele aantal deelnemers. Starten kan dit keer ook in Den Bosch. Drie groepen (recreatief, sportief en getraind niveau) rijden elk op eigen tempo hun Tour.

Beroemde bergtop

De Tour d’Avans staat niet op zich. De opbrengst van de sponsortocht gaat op 6 en 7 juni mee naar een ander sportevenement: de Alpe d’Huzes. De naam zegt het al, deelnemers uit heel Nederland proberen zes keer de berg Alpe d’Huez in Frankrijk te beklimmen. Dat is een klim van 14 kilometer met vele bochten. Het doel van het sportevenement is zoveel mogelijk geld inzamelen voor KWF Kankerbestrijding. Tegelijk is de tocht een eerbetoon aan overledenen en patiënten met kanker. In 2011 leverde het evenement ruim 20 miljoen euro op.

Zestien Avansmedewerkers gaan begin juni de beroemde Franse bergtop bedwingen. Samen willen zij 35.000 euro ophalen. Behalve hen fietst ook de Bossche student Commerciële Economie Rens Robroek de Alpe d'Huzes. Hij wil 3.000 euro ophalen. Kijk op de website www.opgevenisgeenoptie.nl en klik door naar de actiepagina’s van deze Avansdeelnemers om de sportievelingen te volgen of te steunen.

Bijdragen?

Wie morgen niet kan of wil meefietsen, kan toch nog wel bijdragen aan het goede doel. Bijvoorbeeld door een Avansrood polsbandje van de Tour d’Avans te kopen. Voor minimaal 2 euro heb je er al één. Mail naar Heleen Westerhoff: hm.westerhoff@avans.nl. Meer mogelijkheden om bij te dragen staan op tourdavans.nl.

Op de website en social media van Punt doet de redactie morgen live verslag van de Tour d’Avans. [LJ]