Tweet een rap in elkaar voor 5 mei

Tweets

De studenten wilden meer jongeren bij het thema vrijheid betrekken, zo meldt BredaVandaag. Vanaf vorige week kunnen tweets naar @vrijfest worden gestuurd. De hiphopstichting Boogiedown combineert de tweets tot een rap die op het Vrijheidsfestival te horen is. De beste maakt kans om de titel van de rapsong te worden.

Er zijn al verschillende tweets binnengekomen (#VrijfestRap). Zo is vrijheid volgens @MagchielK doen wat je leuk vindt, kunnen kiezen, ruimte hebben en feesten in Breda. Voor @ErwinvanHoutert is vrijheid je eigen ding kunnen doen, zonder aan iedereen verantwoording af te leggen.

Racoon

Op 5 mei kun je tussen 15.00 en 23.00 uur gratis genieten van onder anderen Racoon, rapper Dio en het duo Jurk! Oftewel Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven.

Eén van de dj’s die mag draaien is R3hab. De oud-Avansstudent uit Den Bosch die echt Fadil El Ghoul heet, werd beroemd met zijn remixes van nummers van Jennifer Lopez, Lady Gaga en Katy Perry.

De 3 Avansstudenten Integrale Veiligheid Ricardo Sauer, Angela Janse en Marc Rossel  zorgen voor een veiligheidsplan om alles goed te laten verlopen.

Bioscoop

Er staan nog meer activiteiten op de planning, zoals nog meer muziek- en dansoptredens, sport en spel, bezienswaardigheden en culturele manifestaties. Ga voor culinaire hoogstandjes naar de Haven. Het Bredase Valkenbergpark fungeert die dag als bioscoop. Liggend in het gras kun je genieten van films.

Bekijk het programma op deze site . [JP]