CMD even een interactieve speeltuin

Maak een installatie die gebruik maakt van ‘natural interaction’, die inspeelt op het thema ‘Het Lichaam’ en die basischoolkinderen op een leuke manier kennis laat maken met de laatste technologische ontwikkelingen. In het kort was dat de opdracht waarmee 110 CMD-studenten de afgelopen maanden aan de slag zijn gegaan. Het resultaat is vandaag tot en met 17.00 uur te bekijken en uit te proberen op de Lovensdijkstraat 63.

Deze ochtend is het al een drukte in de CMD-ruimtes. Naast een deskundige jury bestaande uit organisatoren van Cinekid is er ook een aantal basisschoolleerlingen die het werk van de studenten mogen uitproberen.

Muzikale bank

De kinderen storten zich als een dolle meute op de verschillende installaties zoals een bank die als je er op springt verschillende tonen afspeelt. Door op andere manieren te springen, kun je muziek maken.

Druk is het ook bij de trampoline. De CMD-studenten hebben er vliegjes onder geprojecteerd die je kunt verpletteren door er op te springen. Een andere ‘trekker’ is de klimpiramide waar je ballen in moet gooien, maar pas op: af en toe verandert de piramide in een vulkaan en spuwt hij alle ballen weer uit!

Mission Invisible

Moeilijk is ook het Mission Invisible spel. Hierbij moet je je als een ware Tom Cruise door een gang met laserstralen bewegen. Raak je een straal aan, dan ben je af en moet je opnieuw.

De beste installaties krijgen uiteindelijk een plaatsje in het Medialab van Cinekid. Bekijk hier de uitgebreide fotoreportage. [AR]