Importeren uit Thailand

Budgetprijs
De twee studenten International Business and Management Studies (IBMS) in Breda studeren dit jaar af aan Avans. ‘Women can never have enough jewelry’, is de slogan van het nieuwe bedrijf. En die sieraden hoeven niet duur te zijn. Bij Mila Glimm kun je kettingen, oorbellen en armbanden kopen voor een budgetprijs: tussen de 4 en 10 euro.

Omdat de studenten de sieraden importeren uit Azië, kunnen zij ze aanbieden tegen een aantrekkelijke prijs. ‘Toen we afgelopen zomer op vakantie waren in Thailand, liepen we een leverancier tegen het lijf die handelt in zilveren sieraden’, zegt Maartje. En zo ontstond het allereerste idee voor de webshop.

Risico
'Helaas werd het contact niet onderhouden toen we terug waren in Nederland. Daarom zijn we op zoek gegaan naar andere leveranciers in Azië.’ Dat was een risico, legt Maartje uit: ‘Want je moet eerst geld overmaken naar de andere kant van de wereld terwijl je niet weet of je ook daadwerkelijk je bestelling ontvangt.'

Ondernermerswedstrijd
Maartje en Bart doen met hun webshop mee aan de Studenten Ondernemerpijs 2012 ,een wedstrijd waarmee studenten hun bedrijf in de spotlights kunnen zetten. Het business model wordt beoordeeld door doorgewinterde ondernemers en topmanagers uit het bedrijfsleven.
[SD]