Nooit meer te hete thee

Stoplicht
De thermo-JO is een strip die je overal op kan plakken om de temperatuur te meten. Hiermee zie je direct of die kop thee waar je zo’n zin in hebt al genoeg afgekoeld is. Als deze onder de veertig graden is, blijft de wsarmte-indicatorstrip oranje. Als hij rood kleurt, is de temperatuur gestegen tot boven de veertig graden. Een soort stoplicht dus. De strip kleurt bij afkoeling van het materiaal weer geleidelijk terug naar de kleur oranje. De Thermo-JO is herbruikbaar, hij kan gewoon mee in de vaatwasser.

Vijftien procent van de jaarlijkse ongevallen met brandwonden gebeurt door het branden van handen aan warme materialen. Met de Thermo- JO kunnen ook kinderen spelenderwijs leren of ze hete materialen (denk aan de oven of een hete pan) aan mogen raken. Door een visuele waarschuwing wordt de kans op verbranding aanzienlijk minder.

Student Company
De acht studenten richtten zelfs een bedrijf op, Thermo-JO student company. Student Company is een Avansproject waarbij een groep studenten de gelegenheid krijgt om, gedurende driekwart jaar en met behulp van 1.500 euro – zelf te verwerven – aandelenkapitaal, kennis te maken met het ondernemerschap.  De studenten willen met Thermo-JO  het beste  studentenbedrijf van 2011/2012 worden. [SD]

Kijk op de website van het bedrijf voor meer informatie.