VSBfonds Beurzen voor vijf Avansstudenten

Forensic Science

De labopleidingen zijn goed vertegenwoordigd. Maar liefst drie VSBfonds Beurzen gingen naar chemische opleidingen in Breda. Milou Hekhuizen en Miranda van der Ende studeerden Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek op Avans en Eline Jurgens studeerde Chemie. Zowel Eline als Milou studeren af in de major Forensisch Laboratorium Onderzoek.

De twee forensische studenten reizen na de zomer af naar het Verenigd Koninkrijk, voor een master in de ‘Forensic Science’. Eline gaat naar het Schotse Glasgow en Milou naar de universiteit in Staffordshire, in Engeland. Miranda verkast naar het zuiden: zij gaat in de Belgische universiteitsstad Leuven een master doen in Biomedische Wetenschappen.

Vrije kunsten

Behalve deze drie chemici, zijn er nog twee vrouwelijke studenten van Avans vereerd met een VSBfonds Beurs. Karina Beumer studeert momenteel af aan AKV|St. Joost, aan de opleiding Beeldende Kunst in Breda. Zij gaat met haar beurs de tweejarige master Vrije Kunsten doen, aan kunstacademie Sint Lucas in Antwerpen.

Rechtenstudent Emerald de Leeuw rondt binnenkort HBO-Rechten af. Zij volgde de afgelopen jaren ook al de pre-master Rechtsgeleerdheid aan de universiteit van Tilburg. Na de zomer begint zij aan de master E-Law & Intellectual Property Law aan de University College Cork, in Ierland. Deze master richt zich op internetrecht, intellectueel eigendomsrecht en cybercrime.

De beurzen van het VSBfonds liggen tussen de 7.000 en 10.000 euro. Elke jaar krijgen tientallen afstudeerders van hogescholen en universiteiten in Nederland deze beurs uitgereikt om van te kunnen studeren in het buitenland. [LJ]