Avansstudenten in uitgebrande bus

Maarten Harijgens, Bouwkundestudent in Tilburg, was een van de passagiers die op weg was naar Lloret de Mar. Net als de anderen kwam hij met de schrik vrij. Zijn bagage ging wel grotendeels verloren.

Goed verzekerd

Harijgens lag te slapen toen de bus vlam vatte. Nadat hij zijn handbagage, met daarin geld en zijn mobiele telefoon, had veiliggesteld, is hij de bus uit gevlucht. ‘Op dat moment denk je niet aan de rest van je spullen, je hoopt alleen dat de hele club veilig is. Pas later komt het besef dat je ver van huis bent en eigenlijk niets meer bij je hebt’, vertelde hij voor de radio. Na een avond stappen en een dag goed weer lijkt ook dat leed geleden. ‘We moeten nu veel regelen, maar als je goed verzekerd bent, komt het allemaal best goed.’ Dat is te lezen in BN DeStem.

De terugreis zal Maarten per vliegtuig ondernemen. ‘Ze krijgen mij de bus niet meer in’, vertelde hij zijn ouders. [AR]