Terug naar overzicht

Bordspel als eindproduct

De studenten kregen de opdracht om creatief te zijn en out of the box te denken. Bij Susan resulteerde dit dus in een bordspel waarin zij vier modellen van het vak Internationaal Zakendoen (INZ) verwerkte.

Studeren wordt makkelijker

Ze denkt dat met World Domination studeren gemakkelijker, maar ook leuker wordt: ‘De lessen bestaan uit relatief veel theorie, en met dit bordspel kunnen studenten deze theorie meteen toepassen. Hierdoor denken ze ook veel verder na over de theorie.’

Toekomstig lesmateriaal

Deeltijddocent Antionio Rubio deelt deze mening. Hij vindt zelfs dat een bordspel een aanvulling zou kunnen zijn op het lesmateriaal voor zijn toekomstige leerlingen.  
 
‘Twee studenten hadden onafhankelijk van elkaar een bordspel gemaakt, ik heb beiden al gevraagd om het verder door te ontwikkelen. We zullen het spel testen zodat ik ze aan de academie kan voorstellen als mogelijk aanvullend lesmateriaal.’ [SD]

Meer lezen?