Eindexpo Breda is feest voor de liefhebber

De eindexamenexpositie in Breda is opnieuw een feest voor de liefhebber van gedurfde ruimtelijke vormgeving, prachtige animatie, grafische vormgeving, illustratie en fotografie. De vierdejaarsstudenten verbinden hun eigen visie aan een maatschappelijk thema en weten de bezoekers te verrassen met de door hun gemaakte werken.

Wenteltrap

Krukken die een brug slaan tussen hedendaagse kunst en oud ambachtswerk, een enorme wenteltrap en een flat waarin wonen en natuur samen komen vormen een aantal van de hoogtepunten bij de opleiding Ruimtelijk Ontwerp.

Bij Beeldende Kunst is de Escher-achtige muurtekening een blikvanger net als de enorme schilderijen van vogels.

Studenten Grafische Vormgeving hebben zich uitgeleefd met maatschappelijke thema’s als dyslexie en orgaandonatie. Ook het milieu en een stemwijzer voor mensen die totaal geen verstand hebben van politiek vallen op.

Documentaire

Bij de afgestudeerden van Fotografie lijkt de scheiding tussen fotografie en documentaire steeds diffuser te worden. Zo is er een documentaire te zien over the Troubles in Noord-Ierland en heeft een vierdejaarsstudent zijn reis om wielrenner Paolo Bettini te ontmoeten gefilmd. Daarnaast zijn er ook nog ‘klassieke’ fotoreportages.

De eindexamenexposities in Breda en Den Bosch zijn nog tot en met woensdag te bezoeken. Van 11.00 uur tot 17.00 uur. Kijk op Facebook voor een foto-impressie van de exposities in Breda en Den Bosch . [AR]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Hamburgers en familiefoto's op eindexpo 02-07-2012