Intekenen voor gratis jubileumboek

Aan de hand van een grand tour langs de steden ’s-Hertogenbosch, Tilburg en Breda wordt een reis gemaakt door twee eeuwen geschiedenis van het hoger beroepsonderwijs in Brabant. Ook gaat het boek terug naar het begin in 1812, naar de benauwde zolderverdieping in het centrum van 's-Hertogenbosch. Op voorspraak van Napoleon Bonaparte werd daar de Académie Impériale et Royale de Peinture, Sculpture et Architecture opgericht; de eerste kunstacademie van Brabant en voorloper van wat later is uitgegroeid tot Avans.

Giphart

Het boek bevat bijdragen van schrijver Ronald Giphart en journalist Maarten van Helvoirt. Illustraties zijn van Karlijn Lippmann en foto’s van Annegien van Doorn, beiden oud-student aan de Akademie voor Kunst & Vormgeving|St. Joost. De redactie bestaat uit schrijver en dichter Serge R. van Duijnhoven, historicus en journalist Hans van den Eeden, fotograaf L.J.A.D. Creyghton en Avansmedewerkers Janine Kooreman-Nelissen en Suzanne Wolters. Voor de vormgeving is Attak Powergestaltung verantwoordelijk.

Voor studenten en medewerkers is het jubileumboek bij voorintekening tot 10 september gratis. Anderen betalen bij voorintekening € 25,00. Vanaf begin oktober is het boek beschikbaar voor de winkelprijs van € 35,00. Intekenen kan hier. [SW]