Langstudeerboete treft 1.350 Avansstudenten

Afgelopen vrijdag heeft de hogeschool een mail gestuurd naar ongeveer zeshonderd studenten. Allemaal langstudeerders die zich nog niet opnieuw hebben ingeschreven voor het nieuwe studiejaar. ‘We wijzen deze studenten erop dat ze dit voor 1 september moeten doen, anders worden ze niet meer toegelaten tot de opleiding’, zegt Frank Buitenhuis van de studentenadministratie.

De andere 750 langstudeerders bij Avans hebben zich al wel opnieuw ingeschreven. ‘Zij betalen dus de langstudeerboete.’

Bezwaar

Een aantal studenten heeft al bezwaar gemaakt tegen de boete. Die worden doorverwezen naar DUO. ‘Het gaat dan bijvoorbeeld om persoonlijke omstandigheden waardoor iemand vertraging heeft opgelopen’, zegt Buitenhuis. [AR]