Avansgoud op Paralympics

Van Zon, die een beenhandicap heeft, veroverde de gouden medaille in het enkelspeltoernooi in de klasse 7. In de finale was ze met 3-1 te sterk voor de uit Rusland afkomstige Yulia Ovsyannikova.

Brons in Peking

Het is de tweede paralympische medaille voor Kelly van Zon; in 2008 kwam zij terug uit Peking met de bronzen medaille. De Avansstudent greep eerder al de wereldtitel (2010) en twee Europese titels (2009 en 2011). Ze is de huidige nummer 1 in haar klasse.

Mart Smeets

Op de website van Van Zon wordt nog even lekker uitgehaald naar Mart Smeets: ‘Op de laatste nationale ranglijst, gedateerd 1 juli 2012, staat Kelly op plaats 41 bij de Dames. Als minder valide een prachtige plaats in de subtop van de valide tafeltennissters. Wie nu nog durft te stellen dat gehandicaptensport géén topsport is? Het is goed dat Mart Smeets met pensioen gaat.’ [AR]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Vreugde en verdriet op Paralympics 05-09-2012