Besmettelijk darmvirus onder Avansstudenten

Avans heeft gisteren een aantal ziekmeldingen binnengekregen van studenten van de twee academies in Breda. De totale groep betreft ongeveer twintig studenten. Het vermoeden bestaat dat een van de aanwezigen op het feest van Virgo een besmettelijke ziekte onder de leden had en vervolgens meerdere studenten heeft besmet.

Op de Facebookpagina van de studentenvereniging werd de afgelopen dagen al druk gespeculeerd over de oorzaak van de ziektegevallen. Onder andere het bier en de waterleiding werd genoemd.

Buikloop

Klachten zijn buikloop, overgeven, moe en gewichtsverlies. De GGD raadt aan om in geval van ziekte niet in contact te treden met personen die een verminderde weerstand hebben zoals bejaarden en baby’s.

Waarschijnlijk hebben niet alle zieke studenten zich tot op heden gemeld bij hun opleiding. Avans verzoekt alle studenten die het feest hebben bezocht en vervolgens ziek zijn geworden zich per mail te melden bij de AvansArbo Bedrijfsverpleegkundige Carla Brabers (cmc.brabers@avans.nl) zodat het verloop van de ziekte nauwlettend kan worden gevolgd.

Kijk hier voor de de informatiefolder van de GGD met betrekking tot het virus. Ook Delftse studenten zijn getroffen door het virus, zo bericht TUDELTA .[AR]