Drie Avansstudenten in Hot100

E-cultuur

Dit jaar vraagt Virtueel Platform alle Nederlandse onderwijsinstellingen met goede e-cultuur opleidingen hun drie interessantste afstudeerders te nomineren voor de Hot100.

Bij e-cultuur draait alles om elektronische cultuur. Door de komst van digitale media zijn er veel nieuwe kunststromingen ontstaan.

De drie studenten die Avans dit jaar de eer heeft gegeven zijn: Dominggus Salampessy , Tanne van Bree en Michelle Haak . ‘Ik vind het erg leuk en uiteraard een eer om in de lijst te staan’, zegt Haak in een reactie.

Op de vraag of ze terecht in de lijst staat, reageert ze bevestigend. ‘Het is een beetje vreemd om dat over jezelf te zeggen maar ik vind het terecht dat ik in de lijst sta. Gedurende mijn studie Communication & Multimedia Design heb ik me altijd goed ingezet en heb ik veel mooie projecten gemaakt.’

Hot100-dag

Op 17 september worden alle studenten gehuldigd tijdens het evenement PICNIC in Amsterdam. Tijdens de Hot100-dag is er de mogelijkheid voor bedrijven om op zoek te gaan naar nieuw talent. ‘Ik denk dat het een goede kans is om in contact te komen met interessante personen en bedrijven’, aldus Haak.

Er zijn lezingen van en discussies met vooraanstaande makers en denkers in de digitale cultuur. De Hot100-talenten geven presentaties. Er zijn workshops en gelegenheid tot kennismaking met vertegenwoordigers van onder andere culturele instellingen, creatieve bedrijven en andere organisaties. [LvdA]